Netflix krijgt nieuwe concurrent

Foto: iStockPhoto – Getty Images

De online videodienst Netflix krijgt er stevige concurrentie bij. Bijna twee miljoen Nederlanders hebben inmiddels een abonnement voor de films en series van Netflix. Jannie Goldering gaat de strijd aan met het Amerikaanse videobedrijf. Naar eigen zeggen is ze van plan om Netflix binnen twee jaar “van de kaart te vegen”.

Jannie Goldering startte vorige week een nieuw kanaal op YouTube en opende daarmee frontaal de aanval op Netflix. Goldering biedt nu nog een beperkt aantal films en series, maar de bedoeling is dat het aanbod in de komende maanden flink wordt uitgebreid.

Opvallend is dat Golderings streaming videodienst uitsluitend eigen producties aanbiedt. Door de productiekosten laag te houden, kan Goldering haar films volledig gratis aanbieden. Kijkers betalen bij Jannie geen abonnementskosten, terwijl een abonnement op Netflix minimaal € 7,99 kost.

De miniserie “Zomervakantie 1992, 1993” werd al enkele tientallen keren bekeken. Vooral de korte film “Daan’s eerste zwemles” en de avonturenfilm “Op safari in Afrika, 2001” zijn populair. De absolute kijkcijfertopper is de feelgood movie “Zilveren Bruiloft Wim & Thea”, met een exclusief kijkje achter de schermen bij een typisch Nederlands familiefeest.