Wordt dit het nieuwe Facebook?

Nederlanders zijn hard op zoek naar een alternatief voor Facebook. Facebook-gebruikers stappen massaal over op de website van Slagerij Braamskamp.

Foto: Tortoon / Shutterstock / Nieuwspaal

Nu duidelijk is dat Facebook op grote schaal persoonlijke gegevens verzamelt en doorverkoopt zeggen veel gebruikers hun account op. Van de bijna 10 miljoen Nederlanders op Facebook overweegt de helft het platform te verlaten. De actie ‘Bye bye Facebook’ van Arjen Lubach heeft de ogen van veel Facebook-gebruikers geopend. Nederlanders zijn naarstig op zoek naar een nieuw sociaal platform.

De meeste Nederlanders stappen over naar de website van Slagerij Braamskamp. Het online platform slagerijbraamskamp.nl zag het aantal bezoekers in de afgelopen dagen explosief stijgen.

Techjournalist Dando Nastelijn ziet slagerijbraamskamp.nl als de grote opvolger van Facebook. “Het mooie van slagerijbraamskamp.nl is dat de website zeer zorgvuldig omgaat met de privacy van gebruikers. Er worden geen persoonlijke gegevens verzameld en die kunnen dus ook niet uitlekken”, aldus Nastelijn. “Je hebt niet eens een account nodig om slagerijbraamskamp.nl te kunnen gebruiken. Ik heb vanmorgen nog een kilo hamlappen geliket.”