Telefonische verkopers gaan u wat vaker wakkerbellen voor een leuke aanbieding. Callcenters merken dat mensen overdag het gesprek snel afkappen. Daarom bellen de verkopers voortaan liever ’s nachts.
Volgens brancheorganisatie Sellphone hebben mensen vaak geen tijd voor een aanbieding van de telemarketeer. “Onze verkopers krijgen overdag te horen dat het telefoontje ongelegen komt. Daar hebben wij best begrip voor, maar daardoor missen mensen wel een interessante aanbieding”, aldus woordvoerder Olga Brons. “Dan bellen we om 4 uur ’s nachts gewoon even terug. Dat is een stukje service.”
“’s Nachts bellen heeft meer voordelen voor telemarketeers”, legt Brons uit. “Als midden in de nacht de telefoon gaat, denken mensen vaak dat er iets ergs is gebeurd. Onze telefonische verkopers doen zich ’s nachts graag voor als politieagent en zeggen dan dat een familielid is verongelukt. We hebben dan direct de aandacht van de klant. Natuurlijk melden we later wel dat het eigenlijk gaat om een aanbieding voor een uitvaartverzekering.”