Luchtvaartmaatschappij Air France-KLM is recent getroffen door een datalek waarbij persoonsgegevens van passagiers zijn buitgemaakt.
Het precieze aantal getroffen klanten is nog onbekend. Volgens de maatschappij gaat het om een inbraak bij een extern bedrijf waarvan de klantenservice gebruikmaakt. In een bericht aan getroffen klanten meldt KLM dat onder meer namen en contactinformatie zijn gelekt.
De luchtvaartmaatschappij waarschuwt klanten alert te zijn op mogelijke phishingpogingen en vraagt om voorzichtig te zijn met verdachte berichten of telefoontjes. Air France-KLM benadrukt dat gevoelige gegevens zoals wachtwoorden, reisgegevens, paspoort- en creditcardinformatie niet zijn gestolen. De interne systemen van zowel KLM als Air France zelf zijn volgens het bedrijf niet geraakt door het incident.
Daarnaast heeft de maatschappij extra beveiligingsmaatregelen genomen. Zowel de Nederlandse Autoriteit Persoonsgegevens als de Franse privacyorganisatie zijn door de betrokken partijen geïnformeerd over het datalek.