Het ziet ernaar uit dat dit vakantieseizoen niet op alle vluchten een huilend kind aan boord zal zijn. Tot nu toe zijn er te weinig boekingen om alle vakantievluchten van een huilend kind te kunnen voorzien.
Vliegmaatschappijen proberen op elke vlucht minstens één krijsende baby of jammerende kleuter in de economy class te plaatsen. Op die manier worden passagiers die dachten voor een habbekrats comfortabel te kunnen vliegen aangespoord om voortaan duurdere first class tickets te boeken. De marketingtruc werkt al jaren.
KLM meldt dat er vooralsnog onvoldoende peuters zijn om alle vakantievluchten te vullen. “Een huilend kind hoort toch een beetje bij de economy-beleving”, zegt vluchtafhandelaar Air Assist. “Met een extraatje proberen we alsnog voldoende kinderen te werven. Ouders die in het bezit zijn van een vervelend kind krijgen gratis een extra drankje. En eenmaal aan boord zal ons personeel er alles aan doen om onze jongste passagiers te laten janken.”