John de Mol koopt jongeren

Mediatycoon John de Mol heeft het gemunt op kinderen in de leeftijd van 15 t/m 24 jaar. De nieuwste aankoop van John de Mol is de 24-jarige Lil’ Kleine.

Foto: S. Bukley / Shutterstock.com

John de Mol was al eigenaar van ouderen, zoals Johan Derksen, en enkele Bekende Nederlanders van na de menopauze, zoals Linda. Met de aankoop van jongeren wordt de demografische portefeuille van John de Mol aanzienlijk verbreed.

Mediadeskundige Paul van Geelkerken noemt de aankoop van Lil’ Kleine een slimme zet. “Met deze deal koopt De Mol een middelvinger-opstekend rolmodel, maar met een beetje mazzel komt er ook een hele criminele vriendengroep mee. De meeste merken kunnen daar alleen maar van dromen.”

Met de aankoop van de leeftijdsgroep 15 t/m 24 jaar heeft John de Mol nu een flink deel van de Nederlandse bevolking in handen. “Wat betreft ongeboren en reeds overleden BN’ers is er nog terrein te winnen”, aldus de mediadeskundige. “De Mol zou zijn sterrenstal nog verder kunnen verbreden door bijvoorbeeld een bod uit te brengen op de overblijfselen van Mies Bouwman.”