Kabelbedrijf Ziggo verhoogt de tarieven. Per 1 juli betalen vrijwel alle klanten twee euro per maand meer voor hun abonnement.
Bedrijfseconoom Diederik Meerel spreekt van een slimme zet: “Je moet klanten pakken als ze het zwakst zijn. En dat is nu. Waar iedereen in deze crisis elkaar juist probeert te helpen, denkt Ziggo gewoon aan zichzelf. Dát is marketing. Daar kun je alleen maar respect voor hebben.”
Vorig jaar verhoogde Ziggo ook al de prijzen, maar de coronacrisis is een mooie aanleiding om die truc te herhalen. “Deze crisis raakt veel mensen hard in de portemonnee. Denk alleen al aan de ondernemers in de horeca, de eigenaren van sportscholen, of de duizenden Nederlanders die door de coronacrisis hun baan kwijtraken. Daarom is nu het moment om de prijzen van het tv- en internetabonnement te verhogen”, lacht Meerel. “Zeker omdat Ziggo in een branche zit die zelf nauwelijks nadelen van de lockdown ondervindt.”
Timing is alles. En dat lijkt Ziggo goed te begrijpen. Meerel: “Door het coronavirus zit iedereen thuis en wordt er dus meer tv gekeken. Het lijkt logisch dat er dan ook meer betaald moet worden. Wat wou je doen dan? Opzeggen? En dan? Dat doe je toch niet. Jij betaalt gewoon. Ziggo snapt dat als geen ander.”