Voedselbank populairder dan supermarkt

Voedselbank Kudelstaart krijgt van zijn klanten het rapportcijfer 9. Daarmee wordt de voedselbank beter gewaardeerd dan de plaatselijke supermarkt. “Vers is het toverwoord. Onze klanten eisen topkwaliteit en dat krijgen ze bij ons”, zegt de trotse voedselbankmanager Riny Goossens.

Foto: Iakov Filimonov / Shutterstock.com

Volgens Goossens is de behoefte van klanten de laatste jaren veranderd: “Je kunt tegenwoordig echt niet meer aankomen met een blik tomatensoep. Dan lopen de mensen weg. Klanten verwachten een uitgebreid assortiment. En onze klanten zijn milieubewust. Men wil geen vis zonder het MSC-keurmerk. Daarnaast hebben we sinds kort een heel schap met vegan-producten.”

Vorig jaar investeerde de voedselbank in een uitgebreide versafdeling. “Een koelwand, een broodafdeling waar alles vers wordt afgebakken en er is een klimaatkast voor de wijnen. De hele verbouwing kostte twee miljoen”, zegt Goossens. “Maar ja, je moet wel. De concurrentie is moordend. Als je je zaakjes niet op orde hebt lopen mensen zo naar de Albert Heijn.”