16 ℃

Tata Steel wordt nieuwe hoofdsponsor van Telstar: “Beter voor imago van de club”

Tata Steel wordt nieuwe hoofdsponsor van Telstar: “Beter voor imago van de club”
Foto: Niels Eriks / Wiki Commons Public Domain

VELSEN - Vanaf 1 juli 2025 is het voor online gokbedrijven verboden om reclame te maken in de sport, zoals in de voetbalwereld. Dat betekent dat veel eredivisieteams naarstig op zoek moeten naar een nieuwe hoofd- of shirtsponsor. Zo niet promovendus Telstar, die reeds een geschikte opvolger heeft gevonden voor hun casinosponsor 711. Telstar gaat komend seizoen namelijk de samenwerking aan met Tata Steel, een fatsoenlijk en geliefd staalbedrijf uit de regio.

Algemeen directeur Leon Annokkée is enthousiast over de nieuwe hoofdsponsor: “Tata Steel is toch een beetje onze lokale trots. Als zo’n degelijk en duurzaam bedrijf zich aan onze club wil verbinden, kun je natuurlijk geen nee zeggen. In feite is het een win-winsituatie. Voor het imago van Telstar is het goed om niet meer gesponsord te worden door een groot gokbedrijf, maar door een bescheiden plaatselijke onderneming. Voor Tata Steel biedt de sponsordeal natuurlijk volop kansen om hun naamsbekendheid te vergroten en te groeien als staalproducent. Zo plukt iedereen er de vruchten van.”

Gaat er onder de nieuwe hoofdsponsor veel veranderen voor Telstar? “Dat valt wel mee”, vindt Annokkée. “Op ons shirt zal 711 vervangen worden door een aantal rookpluimen, die soms te zien zijn bij Tata Steel. Symbolisch vertellen deze rookpluimen dat het goed kan spoken in Velsen-Zuid; geen enkele club zal hier zomaar winnen. Verder zal onze bijnaam niet langer De Witte Leeuwen zijn, maar De Stalen Leeuwen. Het clubmotto ‘Betrokken en Onverschrokken’ wordt eveneens gewijzigd naar ‘Samen Sterk als Staal’. Tot slot zal ons stadion voortaan het Tata Steel Stadion heten. Maar voor de rest blijft Telstar, of Telsteel – daarover wordt momenteel nog vergaderd – helemaal trouw aan zijn eigen visie en waarden.”

 
Deel dit artikel: