Supermarkten verlagen prijzen van vieze producten eerst

Supermarkten verlagen prijzen van vieze producten eerst
Foto: Ellyy / Shutterstock.com

ZAANDAM - Na maanden van prijsstijgingen zijn de supermarkten begonnen met het verlagen van de prijzen, te beginnen met producten die eigenlijk niet zo lekker of zelfs ronduit vies zijn. Daarmee wordt voorkomen dat het leven van de klant ineens veel aangenamer wordt.

Bij het normaliseren van de prijzen geven de supermarkten voorrang aan producten die niemand met plezier consumeert. “We zien dat de prijzen van graan en zuivel bijvoorbeeld dalen. Melk wordt weer goedkoper”, zegt topman Frans Muller van Ahold Delhaize, het moederbedrijf van Albert Heijn. Ook schuursponsjes, zilvervliesrijst, vissticks en andere producten die op geen enkele manier bijdragen aan het levensgeluk worden goedkoper.

“Door de inflatie is het leven van onze klanten in de afgelopen twee jaar systematisch ontdaan van alle franje”, legt supermarktmanager Wolter Haaks uit. “Door bij de prijsverlagingen nu heel bewust voorrang te geven aan oersaaie, deprimerende rotproducten voorkomen we dat klanten last krijgen van bourgondische gevoelens of ten onrechte de indruk krijgen dat het leven leuk is.”

 
Deel dit artikel: