“Sponsor Max Verstappen maakt tussendoor energiedrankjes”

Foto: Cristiano Barni / Shutterstock.com

De sponsor van Formule 1-coureur Max Verstappen blijkt ook actief in een heel andere branche. Het bedrijf Red Bull zou al enige tijd bezig zijn met de verkoop van energiedrankjes, zo melden ingewijden binnen de racewereld.

Terwijl het team van Red Bull Racing zich volop concentreert op de Formule 1, lijkt de sponsor zijn aandacht vooral te richten nevenactiviteiten. Het bedrijf zou tussen de races door volop energiedrankjes produceren.

Formule 1-kenner Paul Kammerlaan van F1 Empire is bezorgd over het gedrag van de sponsor. “Als je in de Formule 1 echt iets wil bereiken, dan is volledige toewijding noodzakelijk. Er is dan simpelweg geen tijd voor allerlei bijzaken, zoals het verkopen van frisdrank”, stelt Kammerlaan. “Dit moet hoe dan ook ten koste gaan van de prestaties van Max Verstappen.”

Bij tankstations en supermarkten worden inderdaad energiedrankjes verkocht van het merk Red Bull. Kammerlaan is vrijwel zeker dat het om hetzelfde bedrijf gaat als de sponsor van Verstappen. “Het logo en het lettertype op de blikjes zijn hetzelfde als op de auto van Verstappen. Je maakt mij niet wijs dat dat toeval is.”