Snapchat verlengt maximale advertentielengte naar drie uur

Snapchat gaat het voor adverteerders mogelijk maken om hun reclamevideo’s maximaal drie uur te laten duren. Dat laat David Roter, hoofd merksamenwerking van Snap, weten aan het Amerikaanse vakblad Adage.

Foto: Dennizn / Shutterstock.com

“Met langere reclamevideo’s genereren we meer omzet”, aldus Roter. “Met die omzet kunnen wij Snapchat weer verbeteren. Ook zorgen wij ervoor dat je de advertenties niet kunt wegklikken. De adverteerders leggen immers veel geld neer om bij ons te mogen adverteren, dan mag je van de gebruikers best verwachten dat ze na elk kwartier dat ze Snapchat gebruiken even drie uur de tijd nemen om een advertentie te bekijken.”

Snapchat denkt intussen na over nog meer verbeteringen. “Misschien komt er in de toekomst een mogelijkheid om een reclamevideo wel weg te klikken, maar dat je dan eerst wat bij de desbetreffende adverteerder iets moet kopen. Allemaal nieuwe mogelijkheden waarmee onze adverteerders nog meer plezier beleven aan Snapchat.”