‘Ruzie’ bij Veronica Inside uitgeroepen tot beste publiciteitsstunt ooit

Foto: YT CC

De zogenaamde ruzie tussen Wilfred Genee, Johan Derksen en René van der Gijp was een geslaagde publiciteitsstunt. Het is het drietal van Veronica Inside gelukt om de media bijna twee maanden te laten geloven in hun zorgvuldig geregisseerde toneelstukje.

Mediadeskundige Paul van Geelkerken spreekt van een slimme zet: “Het is niet eenvoudig om met drie simpele senioren de kijkcijfers van een oppervlakkig voetbalprogramma op te krikken over de rug van een serieuze maatschappelijke discussie. Dankzij de zorgvuldige regie van Talpa is het Genee, Derksen en Van der Gijp toch gelukt om goedkoop te scoren met niks”, aldus Van Geelkerken. Nu de gespeelde ruzie zogenaamd is bijgelegd, kunnen Wilfred Genee, Johan Derksen en René van der Gijp weer gewoon met elkaar verder.

De mediadeskundige noemt het heel slim om een piepklein, halfracistisch uitspraakje van Derksen te midden van een belangrijke maatschappelijke discussie op te blazen tot een promotiestunt voor een volstrekt irrelevant voetbalprogramma. Tot slot heeft Van Geelkerken nog een tip voor Talpa: “Er zijn nog volop gevoelige onderwerpen waar je gemakkelijk de publiciteit mee haalt. Derksen zou bijvoorbeeld eens de nabestaanden van MH17 kunnen beledigen, of de holocaust kunnen ontkennen. Zoiets doet wonderen voor de kijkcijfers.”