PostNL ontving de afgelopen maanden een recordaantal klachten over de bezorging, maar het bedrijf wil het aantal klagende klanten in de komende maand halveren. Daarom komt het PostNL met harde maatregelen.
Vorig jaar kreeg PostNL maar liefst 44 procent meer klachten over de post- en pakketbezorging dan het jaar ervoor. “Daar zijn we natuurlijk niet trots op. Daarom gaan we hard aan het werk om het aantal klachten te verminderen”, laat een medewerker van het bedrijf weten. “Wat ons betreft is de maat vol.”
Hoe wil PostNL het aantal klachten precies verminderen? “Daar kan ik nog niet teveel over zeggen”, aldus de medewerker. “Maar we weten precies wie het zijn. Mensen die geklaagd hebben over de bezorging, krijgen eerst een waarschuwing. Gaat het klagen daarna door, dan kunnen ze bijvoorbeeld een bezoekje verwachten. En neem maar van mij aan dat dat geen gezellig gesprek wordt. Tegen alle klagers zou ik willen zeggen: wij weten waar u woont.”