PostNL vergroot schijt aan klant

Postbedrijf PostNL neemt een reeks maatregelen om de schijt aan klanten verder te vergroten. De pakketbezorger komt voortaan nog maar één keer aan de deur. Wie dan niet thuis is, krijgt geen tweede kans meer.

Foto: www.hollandfoto.net / Shutterstock.com

“In de afgelopen jaren hebben we onze dienstverlening systematisch uitgekleed. Zo zijn we al gestopt met het bezorgen van briefpost op maandag. Vaste klanten zullen ook wel gemerkt hebben dat pakketjes vaak te laat of helemaal niet aankomen. Toch is onze onwerkelijke hekel aan klanten bij veel mensen nog niet bekend. In de komende tijd gaan wij daar wat aan doen”, aldus een medewerker van PostNL.

Als eerste gaat de pakketbezorging op de schop. De pakketbezorger doet voortaan nog maar één poging om een pakketje bij u af te leveren. Als u dan niet thuis bent, heeft u pech. De bezorger komt geen tweede keer meer. “Als klanten iets bestellen, verwachten we dat ze daarna een dag vrij nemen om op de postbode te wachten”, laat het postbedrijf weten. “Helaas zien we dat veel mensen dat huisarrest niet serieus nemen. Voortaan zeggen wij dan: zoek het maar uit met uw pakketje.”

Bang voor klachten is het bedrijf niet: “Wat wou je doen dan? Nooit meer iets via internet bestellen? Nee, dat dacht ik al. Klanten moeten gewoon hun mond houden, anders komen we helemaal niet meer.”