PostNL kijkt tevreden terug op het afgelopen jaar. Bijna alle ‘We hebben u gemist’-briefjes werden op tijd bezorgd. Dat staat in het jaarrapport van het postbedrijf.
Wie weleens online een pakketje bestelt, krijgt van PostNL eerst een briefje met de tekst ‘We hebben u gemist’ en een dag later volgt het pakket. Jaarlijks bezorgt PostNL honderdduizenden van dat soort briefjes en dat gaat steeds beter.
Vorig jaar werd ruim 95 procent van alle ‘We hebben u gemist’-briefjes op tijd bezorgd. Dat is ruim 3 procent meer dan het jaar ervoor. Dat betekent dat vrijwel iedereen die op een pakketje wacht het ‘We hebben u gemist’-briefje de volgende dag al in huis heeft.
“In de afgelopen jaren hebben we het proces sterk verbeterd. Zo belt de postbode meestal al niet meer aan, maar duwt hij meteen zo’n briefje in de bus. Dat scheelt enorm veel tijd. Zo proberen we onze dienstverlening steeds te verbeteren”, laat PostNL weten.
Vanaf 1 juli wordt de pakketbezorging nóg efficiënter. PostNL bezorgt de ‘We hebben u gemist’-briefjes vanaf die datum uitsluitend per e-mail: “Het voordeel daarvan is dat we helemaal niet meer langs hoeven te komen. We gaan er op voorhand vanuit dat u niet thuis bent. Dat was al zo, maar nu digitaal.”