13 ℃

Pepijn (32) betaalt 2800 euro voor APK: “RLK-sensor, draaipriel en luchtplank waren blijkbaar stuk”

Pepijn (32) betaalt 2800 euro voor APK: “RLK-sensor, draaipriel en luchtplank waren blijkbaar stuk”
Foto: James Hime / Shutterstock.com

TILBURG - De APK-keuring heeft dit jaar behoorlijk duur uitgepakt voor Pepijn Verhorst (32) uit Tilburg. Omdat de Brabander op korte termijn niet terechtkon bij zijn eigen dealer, besloot hij eenmalig uit te wijken naar een andere, minder bekende autogarage. Daar kwamen de monteurs erachter dat er een heleboel mis was met Pepijns auto, waardoor hij bij het ophalen van zijn zes jaar oude Fiat Panda bijna 3.000 euro kon aftikken.

“Voor mijn gevoel was er niet zoveel aan de hand met mijn Pandaatje. Ik reed er de afgelopen maanden heerlijk in, hoorde geen gekke dingen en bracht ‘m puur vanwege de jaarlijkse controle naar een garage”, vertelt Pepijn. “Toen ik daar te horen kreeg dat de RLK-sensor, de draaipriel én de luchtplank gewoon helemaal versleten waren, was ik ontzettend blij dat ik bij deze autogarage terecht was gekomen. Mijn eigen dealer heeft deze slijtage blijkbaar jarenlang gemist, wat een prutsers! Ik ben erg opgelucht dat al die onderdelen nu vervangen zijn.”

Is Pepijn ook geschrokken van de rekening? “Op zo’n moment is geld relatief”, antwoordt hij stellig. “Het gaat hier om mijn veiligheid hè, dat is het allerbelangrijkste. Hoewel ik geen flauw idee heb wat een RLK-sensor precies is, hoe een draaipriel werkt of waar de luchtplank zit, moet ik er niet aan denken wat mij op de weg allemaal had kunnen overkomen als deze gebreken onopgemerkt waren gebleven. Ik ben deze monteurs daarom erg dankbaar voor hun betrouwbare en professionele service. Het is prettig dat zij mijn dealer en mij in onze onwetendheid tegemoet zijn gekomen.”

 
Deel dit artikel: