
DEN HAAG - Met nog slechts twee weken voor de verkiezingen heeft Nieuw Sociaal Contract (NSC) besloten om de slogan te veranderen in “Wij zijn er nog. Waar bent u?”. Volgens NSC past de nieuwe slogan beter bij waar de partij nu staat.
Uit een peiling van onderzoeksbureau QuestionIt blijkt dat een ruime meerderheid van de Nederlanders niet weet dat NSC nog steeds actief is. Slechts 4 procent van de ondervraagden denkt bij de letters NSC aan een politieke partij. Nog eens 2 procent dacht dat NSC een nieuwe zorgverzekering was.
Kernpunten
Met de slogan “Wij zijn er nog. Waar bent u?” wil de partij benadrukken dat stemmen op NSC nog steeds mogelijk is. “Onze boodschap is nog steeds relevant, we weten alleen niet meer precies wat die was”, laat een woordvoerder weten. “Er schijnt een map te bestaan met onze kernpunten, maar niemand weet op welke laptop die staat. Wij komen daar zeker nog op terug.”
Volkszanger
Ook de naamsbekendheid van lijsttrekker Eddy van Hijum is bijzonder beperkt. Uit het onderzoek blijkt dat 93 procent van de ondervraagden niet weet wie hij is, terwijl de overige 7 procent denkt dat het gaat om een volkszanger die op dorpsfeesten optreedt. “Misschien moeten we dat imago juist omarmen”, zegt de woordvoerder. “Een paar optredens op lokale evenementen zou zijn bekendheid enorm kunnen vergroten.”