6 ℃
Klein nieuws

Regelmatig fouten bij kassaafdruk bij kleinere supermarkten vastgesteld

Onderzoek van de Consumentenbond wijst uit dat de prijs op het schap in kleinere supermarkten vaak niet overeenkomt met de daadwerkelijke kassaprijs, vooral bij aanbiedingen.

Gemiddeld wordt bij één op de zes aanbiedingen een verkeerde prijs gerekend. Hoogvliet scoort hierbij het slechtst met 30 procent afwijkingen op de kassabon, gevolgd door Nettorama (25 procent) en Dekamarkt (19 procent). De betrokken supermarkten hebben toegezegd het probleem aan te pakken.

Hoogvliet vervangt papieren reclameborden door elektronische prijskaartjes die automatisch de juiste prijs tonen. Daarnaast zullen mysteryshoppers worden ingezet om de foutmarges te verminderen, en de resultaten worden gedeeld met de Consumentenbond. Klanten die een fout in hun kassabon ontdekken, kunnen aanspraak maken op compensatie, bijvoorbeeld via een waardebon.

Eerder bleek dat ook grotere ketens als Albert Heijn, Jumbo en Plus regelmatig fouten maakten, waarvoor zij in januari gezamenlijk 1,8 miljoen euro aan goede doelen overmaakten.

 
Deel dit artikel: