Nieuwe campagne moet coronavirus beter imago geven

Foto: DutchMen / Kong Vector / Shutterstock.com / Clker-Free-Vector-Images / Pixabay

Misschien heeft u ze al gezien: de reclameborden met daarop het coronavirus. De campagne is bedoeld om het imago van het coronavirus te verbeteren.

Bedenker van de campagne is het Amsterdamse reclamebureau Ads!247. “We hebben een strategic brand test gedaan en daaruit bleek dat het coronavirus een behoorlijk imagoprobleem heeft”, zegt Jerom Kuiken van het reclamebureau. “Het RIVM heeft de laatste weken veel kapotgemaakt. Mensen associëren het coronavirus toch vooral met de dood. Dat is niet leuk. Met deze campagne proberen we het virus te rebranden voor meer positieve engagement.”

Pakkende slogans als ‘de doden waren meestal toch al ziek’ en ‘de meeste doden zijn buitenlanders’ moeten er voor zorgen dat mensen een positiever beeld krijgen bij het coronavirus. “Het gaat om een stukje storytelling”, legt Kuiken uit. “Bij het horen van het merk coronavirus moeten millennials meteen zoiets hebben van: ‘hé leuk, dat wil ik ook’. Dat is nu nog niet zo, maar daar moeten we uiteindelijk wel naartoe.”