Na een bioscoopfilm heeft Barbie nu ook een speelgoedpop

Na een bioscoopfilm heeft Barbie nu ook een speelgoedpop
Foto: Fred Duval / 8th.creator / Shutterstock.com

Het succes van de bioscoopfilm Barbie lijkt geen grenzen te kennen. Barbie was in de afgelopen week veruit de best bezochte film in de bioscopen. Speelgoedfabrikanten spelen handig in op het succes. In verschillende speelgoedwinkels zijn zelfs poppen opgedoken die onder de naam ‘Barbie’ worden verkocht.

De film Barbie heeft alle verwachtingen overtroffen. Alleen al in de Verenigde Staten bracht de film op de dag van de première maar liefst 22 miljoen dollar in het laatje. Filmkenners hadden al verwacht dat er na het succes van de film ook iets voor kinderen zou komen.

Marketinggoeroe Jêrómè Buijken denkt dat de Barbiepop net zo’n commercieel succes wordt als de film: “Hier is ontzettend goed over nagedacht. De verpakking van de pop heeft precies hetzelfde lettertype als de film. Daarnaast lijkt de pop sprekend op hoofdrolspeelster Margot Robbie.”

 
Deel dit artikel: