Mexicaans biermerk wéér de dupe van coronavirus

Foto: Vlad Ispas / Shutterstock.com

Een forse tegenvaller voor de Mexicaanse bierbrouwer Omicron. Het biermerk, dat nog maar kort geleden een naamswijziging onderging, moet wéér op zoek naar een andere naam.

“Het is alsof de duvel ermee speelt”, moppert Omicron-directeur Carlos Fernández. “Nog geen twee jaar geleden hebben we de naam van ons bier moeten veranderen. Alles moest aangepast worden: de etiketten, de reclamecampagnes, de borden op onze brouwerij. We hebben heel bewust gekozen voor de naam Omicron. Daar had destijds niemand negatieve associaties bij. En nu kunnen we weer opnieuw beginnen.”

Een gemuteerd virus, dat vorige week in Zuid-Afrika werd ontdekt, wordt door de Wereldgezondheidsorganisatie Omicron genoemd. “Precies dezelfde naam als ons biermerk. En dat is al de tweede keer”, briest Fernández. “Als je het mij vraagt, is dit geen toeval meer. Ze hebben het op ons gemunt.”