Koninklijk Huis ruziet met Budweiser over slogan ‘King of Beers’

Foto: Ronald Wilfred Jansen / Rafastockbr / Shutterstock.com

Er is een conflict ontstaan tussen het Koninklijk Huis en bierbrouwer Budweiser. Aanleiding is de slogan King of Beers, die door zowel Budweiser als koning Willem-Alexander wordt gebruikt.

Al maandenlang adverteert Budweiser, een onderdeel van AB InBev groep, met de slogan King of Beers in Nederland. Een doorn in het oog van de Koninklijke Familie, omdat dit één van de geregistreerde merknamen is van koning Willem-Alexander. Woordvoerder Ronald van Leuteren licht toe: “Begin jaren ’90 heeft het Koninklijk Huis de naam Prins Pils al geregistreerd voor de toenmalige kroonprins. Met zijn aanstelling als koning is hier ook Koning Bier en voor internationaal gebruik King of Beers aan toegevoegd.”

Volgens de woordvoerder heeft het Koninklijk Huis eerder een alternatieve slogan voorgesteld, maar Budweiser weigert afstand te doen van King of Beers. Duidelijk is dat het Koninklijk Huis steken heeft laten vallen bij het vastleggen van de merknaam. Zo verwijst de website kingofbeers.com naar de Amerikaanse bierbrouwer, terwijl bezoekers van koningbier.nl worden doorgestuurd naar de website van het Koninklijk Huis.

Foto: RMC42 / Shutterstock.com