13 ℃

Jumbo past reclame aan: “Alleen nog doodvermoeide bouwvakkers uit Bangladesh te zien”

Jumbo past reclame aan: “Alleen nog doodvermoeide bouwvakkers uit Bangladesh te zien”
Foto: Ekkasit A Siam / Shutterstock.com

Supermarktketen Jumbo zegt spijt te hebben van van hun reclamespot rondom het WK-voetbal. Daarom hebben zal de spot worden aangepast. In de nieuwe reclamespot zijn alleen doodvermoeide bouwvakkers uit Bangladesh te zien die de feestvreugde voor het WK moet aanwakkeren.

Jumbo-woordvoerder Lans Frammers begint met een welgemeend excuus: “Wij hebben de situatie rondom het WK-voetbal volledig onderschat. Wij hadden nooit Nederlandse bouwvakkers mogen gebruiken om de feestelijkheden te promoten. Deze volgevreten, elitaire bevolkingsgroep is natuurlijk een schoolvoorbeeld van de zeven vinkjes samenleving waarin wij ons bevinden. Heel dom dat wij hun een podium hebben gegeven.”

En dus past het supermarktconcern de campagne rigoureus aan: “In het nieuwe filmpje zullen wij het sportfestijn in Qatar aanprijzen met uitgeputte gastarbeiders uit Bangladesh die ten gevolge van een ongeluk op de bouwplaats ledematen, ogen of neuzen missen. Dit is uiteraard de enige juiste manier om een feestelijk festijn als het WK aan te kondigen. Het wordt dan ook een heerlijk feestelijk filmpje met bebloede, blinde, hinkende bouwvakkers die onder de vrolijke klanken van The Last Post door het beeld sjokken. Een passend begin van een sportief feestje.”

 
Deel dit artikel: