ING wil zich met aanhoudende storingen blijven onderscheiden van de rest

ING wil zich met aanhoudende storingen blijven onderscheiden van de rest
Foto: Natee Meepian / Shutterstock.com / NP

ING Bank behoudt de maandelijkse storingen bij het internetbankieren. In de toekomst wil ING zelfs het aantal storingen uitbreiden van één keer naar twee keer per maand. Met de storingen wil ING zich duidelijker onderscheiden van andere banken.

“Onze maandelijkse storingen zijn onze unique selling point“, vertelt een woordvoerder trots. “Onze systemen staan erom bekend dat ze regelmatig plat gaan. Maar we zien ook dat de concurrentie van andere banken toeneemt. Er komen steeds meer banken bij met allemaal hun eigen storingen. Willen we ons als bank blijven onderscheiden, dan is één storing per maand simpelweg niet meer voldoende.”

Vrijdagmiddag introduceerde ING een geheel nieuwe storing bij het internetbankieren. Klanten konden dit keer wel inloggen, maar konden geen geld overmaken: “Zo blijven we innovatief werken aan nieuwe problemen. Met steeds andere storingen hopen we onze klanten te kunnen blijven verrassen. We kunnen niet garanderen dat we telkens een nieuwe storing verzinnen, maar uiteraard kunnen onze klanten erop rekenen dat het niet werkt.

 
Deel dit artikel: