Gaat Bingo de kijkcijfers van SBS redden?

Het spelletje Bingo keert terug op televisie. Mediatycoon John de Mol probeert met het Bingo zijn zender SBS6 nieuw leven in te blazen.

Foto: Andrey Popov / Elaine Barker / Shutterstock.com

Bingo was tachtig jaar geleden voor het eerst op televisie. Vanwege tegenvallende kijkcijfers verdween het programma. Maar anderhalve maand geleden maakte De Mol’s bedrijf Talpa bekend dat Bingo terugkeert bij SBS6.

Mediadeskundige Paul van Geelkerken spreekt van een slimme zet: “Het format van Bingo staat nog steeds als een huis. In verzorgingshuizen, dorpshuizen en bij verstandelijk gehandicapten is het spelletje nog mateloos populair. Het terughalen van Bingo is een geniale strategie om die doelgroep aan je zender te binden.”

Bij het spelletje Bingo draait het allemaal om cijfers. Presentator Jan Versteegh draait aan een molentje en haalt daar een balletje met een cijfer uit. Staat dat cijfer op de bingokaart van de kandidaat, dan mag hij dat cijfer wegstrepen. Wie als eerste een volle bingokaart heeft, roept zo hard mogelijk ‘Bingo!’. De winnaar krijgt een prijsje, zoals een zak borrelnootjes of een leverworst.