“Elke ordinaire chicka heeft nu een iPhone”

Hipsters zijn niet blij met het afglijdende imago van Apple. Was de iPhone eerst nog een exclusief stijlicoon voor zorgvuldig gestileerde jongvolwassenen, nu zien we dat werkelijk elke pauper met zo’n ding rondloopt, zeggen hipsters.

elke-ordinaire-chicka-heeft-nu-een-iphoneOerhipster Josh Nijhuis werkt elke dag vanuit een hip Amsterdams koffietentje aan zijn duurzame startup. Hij was stomverbaasd, toen een verwarmingsmonteur vorige week een MacBook tevoorschijn haalde. “Dat is niet chill. Ik heb duizenden euro’s geïnvesteerd in mijn MacBook Air. Dan moet Apple natuurlijk wel een beetje exclusief blijven. Anders had ik net zo goed een veel goedkopere laptop kunnen nemen”, zegt Josh van achter zijn latte macchiato op sojabasis.

Ook senior creative social marketing strategist Vera Santorelli durft zich bijna niet meer met haar iPhone te vertonen. “Elke ordinaire chicka heeft nu een iPhone. Neem nou dat meisje van hiernaast. Loopt gewoon met een iPhone, terwijl er vorige week nog een heel rugbyteam overheen geweest is”.