De Speld verrast internationale comedywereld met woordgrapje ’tomaatgedroogde zon’

De Speld verrast internationale comedywereld met woordgrapje ’tomaatgedroogde zon’
Foto: GaudiLab / Shutterstock.com

Het Amsterdamse reclamebureau De Speld krijgt talloze lovende reacties op het zelfverzonnen woordgrapje ’tomaatgedroogde zon’. Deskundigen noemen het grapje ‘origineel, spitsvondig en bovenal ongekend hilarisch’.

De Speld overtrof zichzelf maandagmiddag met een kluchtig artikel over ’tomaatgedroogde zon’, geschreven door woordkunstenaar Bas van der Meulen. “Een duidelijke knipoog naar zongedroogde tomaten, maar in plaats van zongedroogde tomaten schrijft Van der Meulen ’tomaatgedroogde zon’. Begrijpt u? Hij draait het in feite om: tomaatgedroogde zon in plaats van zongedroogde tomaat. Geniaal. Als je dát kunt, dan ben je een hele grote”, zegt humoranalist Tobias de Muil.

De vernuftige woordgrap ging al snel als een lopend vuurtje door het land. “Tomaatgedroogde zon, kóstelijk”, schatert Speld-lezer Ilse Pernotte (24) uit Amsterdam. “Ik zat op kantoor toen ik het artikel las. Zoiets grappigs had ik nog nooit gezien. Sommige collega’s liggen nog steeds op de grond van het lachen. De rest van de middag komt er van werken niets meer terecht, dat begrijpt u.”

 
Deel dit artikel: