Albert Heijn en Kijkshop worden AH Kijksupermarkt

Albert Heijn heeft de Kijkshop op het nippertje voor een faillissement behoed. De Zaanse grootgrutter maakte vanochtend bekend dat het de Kijkshop overneemt om een nieuwe formule te beginnen: de kijksupermarkt.

Foto: Lado / Shutterstock.com

In een AH Kijksupermarkt kunnen klanten producten bekijken in een vitrine. Wanneer de klant zo’n product wil aanschaffen, hoeft hij alleen maar een velletje papier in te vullen, waarna het winkelpersoneel het product uit het magazijn haalt. Daarna kan de klant verder naar de volgende vitrine.

Albert Heijn-CEO Wouter Kolk verwacht veel van de nieuwe formule: “Doelmatig boodschappen doen is iets uit het verleden. Het gaat steeds meer om de beleving. Zien en gezien worden. De klant van tegenwoordig haalt zijn neus op om te moeten bukken voor een pak cruesli. Maar een pak cruesli in een vitrine? Dat is onweerstaanbaar spannend. Wij kijken dan ook ontzettend uit naar onze samenwerking met Kijkshop.”