Aktiegroep voor normale examenkandidaten

De laatste 20 jaar zijn er veel bijgekomen: leerlingen met een afwijking. De één heeft ADHD, de andere Asperger, hoogbegaafdheid of TOS. Kinderen zonder een afwijking zijn steeds zeldzamer. Als uw kind niets bijzonders heeft, dat lijkt dat leuk en fijn. Toch is het dat niet.

eindexamenLeerlingen zonder afwijking krijgen géén extra hulp, géén extra tijd, géén extra ondersteuning, géén extra begeleiding. Een normale leerling wordt dus enorm benadeeld, alleen maar omdat het ‘niets’ heeft. Ouders van normale leerlingen slaan de handen ineen.

Gerrie Verkerk, moeder van ‘normale’ Tjeerd: “Een normale leerling zoals onze Tjeerd wordt helemaal aan zijn lot overgelaten. Je moet er niet aan denken dat hij juist daardoor een stoornis oploopt! Tijd voor actie dus!”, roept ze fel.

Mevrouw Verkerk heeft tevergeefs geprobeerd een afwijking vast te stellen bij haar zoon. “Onze Tjeerd mankeert niets. Dat is niet eerlijk. Andere kinderen die wel een afwijking hebben gaan altijd vóór, terwijl onze Tjeerd óók kansen verdient”, aldus mevrouw Verkerk. “Wij gaan samen naar Den Haag om actie te voeren. Samen sterk voor de normale leerling.”