1 ℃

Influencer Sara (24) was twee maanden voor Blue Monday al depressief

Influencer Sara (24) was twee maanden voor Blue Monday al depressief
Foto: Fizkes / Shutterstock.com

AMSTERDAM - Blue Monday, maandag 20 januari, is volgens de Amerikaanse traditie de meest deprimerende dag van het jaar. Ook in Nederland begint Blue Monday een echte hype te worden. Influencer Sara (24) was in ons land een van de eersten die Blue Monday oppikten. Sterker nog: Sara was twee maanden geleden al depressief.

Blue Monday is helemaal hip. In de media wordt volop geschreven over de meest deprimerende dag van het jaar. Sara ontdekte depressies een paar maanden geleden al. “Ik volg veel influencers uit Amerika, daar zijn depressies al veel langer trendy”, zucht ze.

Sara begon haar depressie al in november, ruim twee maanden voor Blue Monday: “Toen was nog bijna niemand depressief. Nu zie je dat steeds meer mensen mee gaan doen. Dankzij Blue Monday worden depressies nu ontdekt door het grote publiek.”

Sara verwacht dat de trend nog veel groter wordt: “Nu hebben we nog maar één Blue Monday per jaar, maar met goede marketing kan het gaan groeien. Over een paar maanden hebben we misschien een heel grote depressieve community. Dat zou ik echt te gek vinden.”

 
Deel dit artikel: