“Vaak vragen lezers om verduidelijking, omdat ze een artikel niet goed begrijpen. Maar er zijn ook mensen die gewoon even een praatje willen maken.”
De 26-jarige Anna werkt op de klantenservice van Nieuwspaal. Ze beantwoordt vragen, wijst mensen de weg en neemt nieuwstips in ontvangst. “Nieuwspaal is een continubedrijf. De redactie is 24 uur per dag bemand en de klantenservice ook. Er zijn dus dagdiensten en nachtdiensten”, vertelt ze. “De nachtdiensten zijn het zwaarst. Soms is er even een half uurtje niets te doen en dan moet ik echt oppassen dat ik niet in slaap val. Gelukkig staat hier een uitstekende koffiemachine.”
Met wat voor vragen komen mensen naar de klantenservice? “Soms hebben mensen net een artikel gelezen op de website van Nieuwspaal en willen ze daarover hun mening geven. Dan wijs ik ze vriendelijk op het reactiegedeelte onder het artikel”, zegt Anna. “Laat in de avond hebben lezers weleens wat gedronken en zijn ze vervelend. Ze gaan bijvoorbeeld allerlei persoonlijke vragen stellen, of ze zeggen dat ik te snel typ. Dan is het belangrijk om professioneel te blijven. Gelukkig ben ik daar goed op getraind. Maar de meeste lezers zijn vriendelijk hoor. Ze reageren heel dankbaar als ik hun vragen heb beantwoord. Daar doe ik het voor.”
De klantenservice van Nieuwspaal is 24 uur per dag online bereikbaar via het contactcentrum.