Supermarktketen Jumbo heeft geen goed woord over voor een reclamespot waarin onder meer René Froger, Gerard Joling en rapper Donnie een WK-actie van de supermarkt aanprijzen. In de spot zijn de artiesten verkleed als bouwvakkers en dansen ze vrolijk rond.
“Walgelijk, echt walgelijk”, reageert de supermarkt op de WK-spot. “Zoals bekend zijn bij de bouw van de stadions in Qatar duizenden arbeiders om het leven gekomen door de verschrikkelijke arbeidsomstandigheden. Daar hebben Froger, Joling en Donnie totaal geen rekening mee gehouden. Hun gedrag is op geen enkele manier goed te praten.”
Jumbo heeft de artiesten inmiddels op hun gedrag aangesproken: “Dat was geen vriendelijk gesprek. Wij distantiëren ons met klem van deze kwetsende reclame en het gedrag van deze bekende Nederlanders.”
Inmiddels werkt Jumbo aan een nieuwe reclamespot rond het WK: “Uiteraard zullen we voor de nieuwe reclame gebruikmaken van andere artiesten. We nemen nu geen enkel risico meer. In de nieuwe spot zijn onder meer Ali B en Marco Borsato te zien. Daarnaast hebben we Lil Kleine en Glennis Grace weten te strikken.”