“Ik had dit echt niet zien aankomen. Ik dacht juist dat mijn energieleverancier heel tevreden over mij was”, vertelt Marjolein Snot uit Wijdenbosch. Deze week kreeg ze te horen dat haar energiecontract niet wordt verlengd.
Eind juli werd Marjolein door haar energieleverancier gevraagd voor de functie van klant. “Wat me meteen opviel, was de leuke sfeer binnen het bedrijf. Iedereen straalde energie uit. Dat trok me enorm aan. Ik ben gaan praten en ik kreeg vrijwel meteen een contract aangeboden”, vertelt ze.
Maar na amper twee maanden kreeg Marjolein te horen dat haar energiecontract niet wordt verlengd: “Door de hoge energieprijzen moet het bedrijf bezuinigen. Ze zeiden: ‘Marjolein, we zijn heel tevreden over je, maar we moeten je helaas laten gaan’. En omdat ik nog in mijn proeftijd zat, kwamen ze gemakkelijk van mij af.”
Marjolein wil het liefst zo snel mogelijk weer ergens als klant aan de slag, maar de vraag is of energiebedrijven op haar zitten te wachten. “Ik denk het wel”, zegt ze resoluut. “Ik ben al 25 jaar klant in de energiesector en heb dus veel ervaring. Ik heb geen bezwaar tegen onregelmatige uren, ik wil ook best ’s nachts de verwarming aanzetten.”