Het is alweer enige tijd geleden dat modeontwerper Ignacio Gustaaf (geboortenaam Fred Bakker) doorbrak met zijn aluhoedje. Vandaag maakte de fashiondesigner bekend dat hij bijna klaar is met zijn nieuwe voorjaarslijn.
“Het gaat mij enorm voor de wind”, zegt Ignacio. “Mijn aluminium hoedje is nog steeds een enorm succes. Talloze fans hebben mijn way of fashion omarmd. Het is gewoon een lifestyle geworden, een cultbeweging. Daar ben ik dankbaar voor.”
Hij vervolgt: “Ik ben bijna klaar met mijn post-pandemic zomerlijn 2021. Het gaat niet meer alleen om aluhoedjes. Tanktops, blitse shorts, kokerrokken en exclusieve badkleding. Het zit er allemaal bij. Mede door mijn intensieve samenwerking met Clingfilm United (groothandel in huishoudelijke verpakkingsmaterialen, red.) heb ik deze nieuwe collectie kunnen ontwerpen.”
Hoewel de excentrieke collectie prêt-à-porter is, blijkt deze niet voor het grote publiek weggelegd. “Mijn nieuwe lijn kenmerkt zich tot, eigenzinnig, rebels, eigenwijs en een tikje paranoia. Helemaal tailormade voor mijn doelgroep”, eindigt Ignacio zelfvoldaan.
De presentatie van de nieuwe aluminium kleding staat gepland voor de Amsterdam Fashionweek. De presentatie is te volgen via een livestream op 5G.