Zó kom je aan die extra vakantiekilootjes

Het is een ergernis van veel vrouwen: Je hebt tijdens je vakantie lekker gegeten en gedronken, maar de weegschaal is onverbiddelijk. Als je weer thuis bent, merk je dat je nog geen gram bent aangekomen. Om toch nog een paar extra vakantiekilootjes te verzamelen is er maar één remedie: vreten!

vrouw-bikini-strand-zon-zomerPersonal trainer Leroy van Roesse ziet elk jaar weer tientallen vrouwen bij wie de vakantie niets heeft uitgemaakt. “Ze hebben in hun all-inclusive resort hun uiterste best gedaan, maar toch zijn ze niet dikker geworden. Dat komt doordat je op vakantie veel actiever bent dan thuis. Daardoor verbrand je meer calorieën.”

Gelukkig kun je thuis veel doen om nog wat kilo’s aan te komen. “Kijk eens in de supermarkt”, adviseert de trainer. “Er zijn genoeg producten die je kunnen helpen. Denk aan chocola en chips, maar ook ijs en wijn werken goed.”

Speciaal voor deze zomer stelde Leroy de HIWG-training samen (High Intensity Weight Gain). “Met 5 vreetbuien van 30 minuten heb je een lekkere training met een goede intensiteit. Eet 20 seconden en neem 10 seconden rust. Dat herhaal je, tot je aan de 30 minuten zit. Je zal zien: de kilo’s vliegen eraan.”