Sponsor Max Verstappen maakt energiedrankje

De sponsor van Formule 1-coureur Max Verstappen blijkt ook actief in een heel andere branche. Het bedrijf Red Bull brengt al enige tijd een energiedrankje op de markt, zo melden ingewijden binnen de racewereld.

Foto: Artes Max CC

Terwijl het team van Red Bull Racing zich volop concentreert op de Formule 1, lijkt de sponsor zijn aandacht vooral te richten nevenactiviteiten. Het bedrijf steekt steeds meer tijd in het produceren van energiedrankjes.

Formule 1-kenner Paul Kammerlaan van F1 Empire is bezorgd over het gedrag van de sponsor. “Als je in de Formule 1 echt iets wil bereiken, dan is volledige toewijding noodzakelijk. Er is dan simpelweg geen tijd voor allerlei bijzaken, zoals het verkopen van frisdrank”, stelt Kammerlaan. “Dit moet hoe dan ook ten koste gaan van de prestaties van Max Verstappen.”

Bij tankstations en supermarkten worden inderdaad energiedrankjes verkocht van het merk Red Bull. Kammerlaan is vrijwel zeker dat het om hetzelfde bedrijf gaat als de sponsor van Verstappen. “Het logo en het lettertype op de blikjes zijn hetzelfde als op de auto van Verstappen. Je maakt mij niet wijs dat dat toeval is.”

Reageer op dit artikel en maak kans op een Bol.com-cadeaukaart van € 100,- (uitleg)