Kritiek op supermarkt wegens “tumormannetje”

Supermarktketen Lidl ligt onder vuur vanwege een actie waarbij gespaard kan worden voor pluche knuffelfiguurtjes. Eén van de figuurtjes heeft volgens sommigen overduidelijk een flinke hersentumor.

Foto: Hans Engbers / Shutterstock.com

Bij de spaaractie kunnen klanten sparen voor acht verschillende “Vitamini’s”. Dat zijn pluche figuurtjes, waarvan één sterk zou lijken op een patiënt met een uitwendige hersentumor. Via het internet krijgt Lidl felle kritiek op het vreemde figuurtje. “Je maakt mij niet wijs dat deze gelijkenis toevallig is. Dit moet een onsmakelijke grap zijn”, aldus Paul Rissendams, wiens broer lijdt aan een hersentumor.

Rissendams kan er allerminst om lachen: “Ernstig zieke mensen worden met deze actie belachelijk gemaakt. Het is zeer ongepast om patiënten op deze manier te bespotten. Een hersentumor van dit formaat is sowieso niet iets om grappen over te maken. Als je dan toch knuffelfiguurtjes weg wil geven, maak dan iets onschuldigs. Een hamster bijvoorbeeld, ik noem maar wat.”

Reageer op dit artikel en maak kans op een Bol.com-cadeaukaart van € 100,- (uitleg)